Administratieve diensten

Wij “ontzorgen”
LEON administraties en advies BV biedt een breed pakket diensten aan voor het gehele MKB. Dit pakket gaat, van het verzorgen van de uw financiële administratie, het verzorgen van uw salarisadministratie tot aan het begeleiden van financieringstrajecten. Een beknopte lijst van onze dienstverlening is:

  • Verwerken van de complete boekhouding;
  • Het verzorgen van de complete loonadministratie
  • Aangifte Omzetbelasting; Loonheffing en vennootschapsbelasting;
  • Samenstellen van de jaarrekening;

Accountant of administratie kantoor?
In veel gevallen brengen ondernemers uit onze doelgroep hun financiële administratie onder bij een accountantskantoor. Dit kan eventueel voor een onnodig hoge kostenpost zorgen. Een ondernemer uit onze doelgroep heeft in de meeste gevallen namelijk (wettelijk gezien) geen accountant nodig, een accountantsverklaring is pas dan nodig als uw onderneming voldoet aan 2 van de volgende eisen:

  • De waarde van uw activa is € 4.400.000,= of meer;
  • Uw (netto-) jaaromzet is € 8.800.000,= of meer;
  • Het gemiddeld aantal werknemers in uw organisatie is meer dan 50.

U ziet, de kans is groot dat u voor uw organisatie geen accountantskantoor nodig heeft. Wanneer u uw administratie heeft ondergebracht bij een accountant, zal hij in de jaarrekening vermelden dat hij geen accountantscontrole heeft toegepast; de accountants doet dus hetzelfde als het LEON administraties en advies BV…… Mocht u toch om bepaalde redenen een accountantsverklaring nodig hebben, dan kunnen wij in ons netwerk hier moeiteloos voor zorgen.

Diensten voor starters

Wilt u uw eigen bedrijf starten of een bestaande onderneming overnemen? Dan heeft u waarschijnlijk heel veel vragen. Ook in dit traject kunnen wij uw partner in business zijn. Wij begeleiden het gehele traject en staan naast u als ondernemer.

Ook in deze trajecten geldt  “wij ontzorgen”.

Bij de start van uw nieuwe onderneming of bij de overname van een bestaande activiteit kunt u zich richten op de business en wij verzorgen de rest. Heeft u onder andere gedacht aan:

  • Financiering aanvraag en keuze
  • Aanmelden bij de Fiscus;
  • Keuze financieel pakket;
  • Opzet en inrichting van uw (administratieve-) organisatie;
  • Etcetera.

Interim werkzaamheden

Naast het verzorgen van de financiële administratie verzorgen wij ook interim werkzaamheden. Heeft u tijdelijk een boekhouder nodig of wil u uw administratieve organisatie / interne controle laten doorlichten of aanpassen dan bent u bij LEON administraties en advies BV ook op het juiste adres.

Op interim basis zullen we uw organisatie komen versterken en samen met uw eigen medewerkers uw onderneming grondig doorlichten en naar een hoger niveau tillen.

Aangezien deze werkzaamheden zeer klantspecifiek zijn willen wij dit graag in een gesprek aan u toelichten.

Geïnteresseerd, neem voor een geheel vrijblijvend gesprek gerust contact met ons op.

Implementatie financiële pakketten

LEON administraties en advies BV is bekent met de implementatie van onder andere EXACT pakketten en met SAP BusinessOne.

Bij onze opdrachtgevers is gebleken dat het van zeer groot belang is dat de financiële administratie naadloos aansluit met uw (informatie-) wensen en bij uw organisatie. Dit punt wordt helaas te vaak onvoldoende onderkent. Gevolg: een log en niet flexibel financieel pakket dat uw organisatie eerder tegenwerkt dan ondersteunt.

Samen met onze partners (gecertificeerde leveranciers van onder andere EXACT en SAP BusinessOne) kunnen wij u hier mee van dienst zijn.

Inkoop van kantoor benodigdheden

Tijdens onze werkzaamheden bij diverse klanten is ons opgevallen dat er onvoldoende gebruik wordt gemaakt van inkoopvoordelen. Veel ondernemers “lopen even langs de kantoorboekhandel” voor de diverse kantoorbenodigdheden. Een dure en onnodige oplossing.

Wij zijn daarom gestart om een gezamenlijk inkoop kanaal op te zetten. We kunnen hierdoor de inkoopkracht van onze klanten bundelen om zo ook voor u een inkoopvoordeel te behalen. Wij gaan zelfs nog een stap verder. Indien u dat wilt begeleiden wij ook de gehele inkoop van kantoor toebehoren, van kopieer papier tot kopieermachine tot drukwerk. Wij inventariseren uw wensen en komen terug met de scherpste offertes. Hierdoor kunnen wij ook in dit traject veel kostbare ondernemers tijd voor u besparen.

Geïnteresseerd, neem voor een geheel vrijblijvend gesprek gerust contact met ons op.